W dobie internetu każdy z nas śledzi ulubione strony i fora, poświęcone tej tematyce, która nam się podoba. Jest to niezwykle cenne dla każdej osoby, która chce się dokształcać w ulubionym przez siebie temacie. Nie dziwi więc fakt, że marketingowcy wykorzystują wszelkie kanały informacyjne i społeczne, aby przyciągnąć nas każdego dnia do swojej strony i pomagać nam dokształcać się w tym, czym chcemy. Jednym z takich wynalazków dwudziestego pierwszego wieku jest tworzenie oficjalnych stron na popularnych kanałach społecznościowych typu Twitter czy Facebook.
Jako użytkownik wystarczy, że znajdziemy w wyszukiwarce interesujący nas kanał, klikniemy w opcję „subskrybuj” i będziemy mogli cieszyć się nieograniczonym dostępem do informacji i dodatkowo do najświeższych wiadomości z internetu. Jak założyć fanpage na Facebooku? Przede wszystkim trzeba posiadać konto na tym portalu, a następnie utworzyć stronę do której będziemy mogli zapraszać użytkowników. Brzmi ciekawie? I tak jest naprawdę. Ten niebieski portal społecznościowy pozwala na śledzenie ruchu na stronie, generowanie obciążeń, sprawdzenie aktywności użytkowników i wiele więcej opcji, które sprawiają, że mamy możliwość „podglądania” tych osób, które z zaciekawieniem śledzą nasze treści. Co więcej, możemy również sprawdzać jak dany post wpływa na społeczeństwo – jak wiele osób go przeczytało i zostało na dłużej, a jak wiele osób pominęło go bez zainteresowania. Pozwoli to dopasowywać lepiej treści do tego co tworzymy i będziemy mogli lepiej korzystać z sieci, jaką sami sobie stworzymy.
Po co to wszystko? Przede wszystkim chodzi o ruch na stronie internetowej – o wiele częściej „przesiadujemy” na Facebooku niż na stronach internetowych o różnych tematykach, co sprawia, że ciekawe treści, które będą się przewijać podczas przewijania tablicy pomogą na natrafienie na odpowiednich użytkowników. W praktyce znaczy to tylko tyle, że mamy możliwość śledzenia podczas codziennego przeglądu na tym portalu. W dzisiejszym świecie dodatkowo również możemy spotkać treści, które sprawią, że klikniemy „kup teraz”. Wiele sklepów internetowych przeniosła swoją działalność na portal, bo generuje większe dochody i większy ruch na stronie – co oznacza, że sklep zarabia dużo więcej, a użytkownicy w komfortowych dla siebie warunkach mogą się zalogować i kupować.
Czy to coś kosztuje? Tak, Facebook od większej ilości osób pobiera opłatę za funkcjonowanie fanpage’a, ale wcześniej możliwość założenia jest zupełnie darmowa i można generować swój ruch w sieci. Czy warto zakładać? Zdecydowanie tak – odświeżymy swoją stronę, sprawimy, że kontakt z użytkownikami będzie lepszy, a dodatkowo będziemy mogli cieszyć się aktywnymi użytkownikami i śledzeniem ruchu na stronie. Konkursy, dodatkowe aktywności dla przeglądających Twój portal będzie dodatkową zachętą na lepsze funkcjonowanie strony – pozwól swoim użytkownikom na większą aktywność, a z pewnością Twoja strona podskoczy w statystykach i będzie łatwiej ją znaleźć – co oznacza, że subskrybentów będzie przybywać.