Portale społecznościowe są w dzisiejszych czasach głównym sposobem porozumiewania się pomiędzy użytkownikami internetu. Zaletą jest szybkość przekazu informacji, praktycznie znikomy koszt oraz wygoda korzystania. Dlatego dużo osób postanawia wykorzystać potencjał jaki oferuje Facebook i rozpocząć korzystanie z możliwości reklamy. Dzięki temu istnieje wielka szansa na to, że o produkcie czy firmie dowie się większe grono odbiorców, a co za tym idzie przychody ze sprzedaży będą większe lub firma zostanie przez konsumentów zapamiętana. Ile kosztuje reklama na Facebooku?
Rozpoczęcie całej kampanii reklamowej na Facebooku trzeba zacząć od ustalenia budżetu jaki jesteśmy w stanie przeznaczyć na te reklamy. Dobrze jest jako pierwszy krok sprawdzić inwestując na przykład 100 zł ile kliknięć uda nam się zdobyć i w jakim czasie. Jest to sposób sprawdzenia tego jak skuteczne są reklamy i czy jest sens inwestować w dalsze działania promocyjne. Dodatkowo dzięki temu możemy też sprawdzić jakie rodzaje reklamy są dla konsumentów atrakcyjne I co przyciąga ich uwagę oraz co sprawia, że decydują się w reklamę kliknąć. Gdy już ustalenia początkowe są za nami trzeba ustalić również ile jesteśmy w stanie przeznaczyć na reklamy w całości, czyli chodzi tu również o reklamy innego typu na przykład w Google AdWords, pozycjonowanie, czy działania offline. Na Facebooku istnieje opcja przygotowania kampanii przeznaczonej dla odmiennych grup produktów, co sprawia, że kampanie są mniejsze i mniejszy budżet jest na nie przeznaczony. To sprawia z kolei, że mamy większą kontrolę nad budżetem. Innym aspektem nad którym trzeba się zastanowić jest wygląd danej reklamy. Trzeba zwrócić uwagę na to, by nasza reklama była atrakcyjna wizualnie. Ważne, by nie miała zbyt dużej treści oraz by było tam więcej grafiki niż słów, gdyż osoby mogą skupić się na reklamie tylko przez kilka sekund i te kilka krytycznych sekund może decydować o tym, czy osoba zdecyduje się kliknąć w reklamę czy po prostu ją zignoruje. Innym aspektem są też słowa kluczowe jakie będą użyte w danej reklamie. Trzeba przekonać użytkownika, że to, co będzie mu zaoferowane, produkty danej firmy dadzą mu najlepsze korzyści. Musimy go przekonać o tym, że posiadanie danego produktu naszej firmy jest dla niego czymś koniecznym ponieważ tylko nasz produkt spełnia jego potrzeby. Ważne byśmy wyróżniali się spośród konkurencji. Nie ma nic gorszego niż podobne reklamy, nie wnoszące nic do życia odbiorcy. Reklamy muszą być atrakcyjne i zainteresować potencjalnego konsumenta, w przeciwnym razie cały nasz budżet przeznaczony na reklamy zostanie zmarnowany. Dlatego trzeba zwrócić się o pomoc do osób, które znają się na tym co robią. Graficy oraz inni specjaliści od marketingu potrafią sprawić, by reklama i jej przekaz dotarły skutecznie do konsumenta i zapisały się na dłużej w jego świadomości. Bez tego nie uda się żadne działanie promocyjne firmy, ponieważ to co daje przewagę konkurencyjną jest unikalny pomysł, dobra znajomość rynku, dokładne poznanie odbiorców i skierowanie do nich odpowiednich narzędzi marketingowych.