Wiek XXI to wiek postępu. Pod każdym względem. Ogromną część tego postępu stanowi technika. I na niej chciałabym się skupić. Pojawienie się komputerów, tabletów, co mniejszych macbooków, i w końcu nawet smartfonów pociągnęło za sobą pewne konsekwencje. Także w biznesie.
Zanim jednak przejdę do kwestii biznesowych, na które miał wpływ rozwój techniki, wyjaśnię genezę tej kwestii. Pojawienie się przeróżnych przenośnych urządzeń, które możemy zabrać w każdym momencie ze sobą i dosłownie wszędzie, a także coraz nowsze aplikacje z funkcją oglądania filmów i innych programów, możliwe do pobrania na tablet, czy smartfon spowodowały, że telewizor powoli odchodzi do lamusa. Właściwie teraz wystarczy mieć dobry monitor i łącze światłowodowe i wszystkie programy są nasze. I w zasadzie niemodne staje się posiadanie pakietu telewizyjnego w INEA, Cyfrowym Polsacie, czy każdej innej firmie telekomunikacyjnej. No bo powiedzcie, czy któryś pakiet, nawet najszerszy, z najlepszymi kanałami HBO, HBO GO i TV PULS daje nam gwarancję możliwości obejrzenia danego filmu w każdym momencie.
To niesie za sobą konsekwencje także w rozwoju biznesu. Reklama w telewizji zawsze miała najlepszy oddźwięk na oglądających. Reklama w prasie, czy radio nigdy nie miała aż tak istotnego znaczenia i wpływu na podejmowane przez konsumenta decyzje. Może dlatego, że reklama w telewizji łączył ze sobą cechy reklamy prasowej, jak i w radio – część wizualną z częścią słuchaną. A nawet więcej – dodaje część ruchomą.
Telewizja powoli wypierana jest przez przez jej lepszą kopię – internet. Tym samym reklama w telewizji powoli jest wypierana przez reklamę w internecie. Możemy wyróżnić różne formy reklamy w internecie. Mówi się, że firma nie istnieje, jeżeli nie posiada ona strony internetowej. Jednak sama strona www to tylko niecała połowa sukcesu. Istotną kwestią jest odpowiednie jej wypozycjonowanie, w ten sposób, by wyróżniała się ona spośród stron internetowych konkurencji, która również wie o trendach i wymaganiach marketingowych. Dlatego jeżeli myślimy poważnie o biznesie, najlepiej stworzenie strony internetowej zlecić dobrej firmie informatycznej, która zadba o stronę internetową pod kątem SEO.
Często stosowaną reklamą w internecie jest mailing, newsletter. Mailing jest jednorazową akcją marketingową. To jednorazowy wysyłany mail z dużą ilością grafiki, a zdecydowanie mniejszą tekstu. Z reguły posiada on jakiś konkretny przycisk, który namawia do podjęcia jakichś działań, np.: „ZAŁÓŻ KONTO”, „SPRAWDŹ”, „KUP TERAZ”. Odmienną formę reklamy jest newsletter, który wysyłany jest mailowo regularnie, zawsze danego konkretnego dnia, Taki newsletter ma swój stały szablon. Również ma sporo grafiki, jednak poza nią, krótkim tekstem posiadać powinien jakiś tekst tzw. premium, czyli informację o jakimś rabacie, promocji, itp.
Reklama w internecie jest najistotniejszą formą reklamy, o której powinien pomyśleć każdy przedsiębiorca. Bez niej, trudno mówić, że dana firma stanowi konkurencję dla innych. Dawniej, w czasach, kiedy nie miała miejsca aż taka migracja ludności, korzystało się z usług lokalnych przedsiębiorców, z reguły – z polecenia. XXI wiek to wiek migracji ludności. Wybieramy firmy, które oferują swoje usługi, czy produkt w najlepszej jakości. Dlatego szukamy ich spoza rynku lokalnego. Jesteśmy w stanie w prosty sposób dotrzeć do nich geograficznie, a szukając firm – korzystamy z internetu. Dlatego reklama w internecie jest taka istotna, a opieranie się na Klientach z polecenia to mit…