Reklama kontekstowa - co to takiego?

Reklamy obecnie możemy spotkać dosłownie wszędzie: telewizja, prasa, radio, Internet, różnego rodzaju miejsca reklamowe na ulicach itd. i tworzonych jest ich coraz więcej. Obracamy się wśród reklam i nimi żyjemy. Z pomocą dobrej reklamy można sprzedać wszystko, wystarczy odpowiedni pomysł i przekaz dla odbiorców. Mówimy, że reklamy nas denerwują, że zakłócają oglądany, serial, film bądź przeglądaną stronę internetową. Jednak to one często popychają nas do zakupu tego czy innego produktu, do skorzystania z usług różnych specjalistów, fachowców i my wierzymy tym reklamom, ufamy, że to co w nich pokazują jest nam niezbędne do życia.
Każdy reklamy ogląda i każdy czerpie z nich coś dla siebie. Istnieją jednak różne typy reklam i o tym nie mamy pojęcia. Zatem co to jest reklama kontekstowa? Najprościej rzecz ujmując jest to reklama skierowana do użytkowników odwiedzających strony internetowe. Reklama kontekstowa zawsze dopasowana jest do treści wyszukiwanej w Internecie, dla przykładu, na stronie, gdzie szukamy informacji o sprzęcie do wędkowania znajdziemy reklamy związane z tym właśnie tematem. Reklama kontekstowa zazwyczaj spotykana jest w formie tekstowej, rzadziej występuje w formie obrazkowej, wizualnej i ma działać pozytywnie na odbiorcę, co znaczy, że ma ona reklamować dokładnie to, czego dany użytkownik szuka w obecnej chwili na stronie internetowej. Ideą reklamy kontekstowej jest założenie, że osoba wystawiona na jej działanie chętniej na nią pozytywnie zareaguje, gdy będzie ona związana z poszukiwaną przez tę osobą informacją niż gdyby nie miała ona z nią związku. W reklamie kontekstowej możemy wyróżnić dwa warianty: 1. może być wyświetlana na zewnętrznych stronach internetowych, których właściciele wyrazili chęć jej publikowania, lub 2. jako forma sponsorowana, wyświetlana bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwarki użytkownika. W pierwszym przypadku reklama wyświetlana jest tylko na tych stronach, które łączą się z tematyką działalności reklamodawcy. Natomiast w sytuacji drugiej po uiszczeniu opłaty link do określonej strony umieszczany jest na górze listy stron, będących odpowiedzią wyszukiwarki na poszukiwany temat przez użytkownika.
Reklama kontekstowa jest bardzo popularną formą przekazu informacji dzięki znajdowaniu jej w miejscach, w których docelowo chcemy coś znaleźć na dany temat. Jej największą cechą charakterystyczną jest możliwość jak najbardziej precyzyjnego dotarcia do adekwatnej grupy docelowej przy stosunkowo niskich kosztach. Szacuje się, że ten gatunek reklam stanowi największy procent wśród wszystkich reklam znajdujących się w Internecie. Autorem reklamy kontekstowej jest Copywriter. Jest w stanie przygotować założenia i projekt reklamy, a zarazem odpowiedni tekst reklamowy. Zawsze dba o dostosowanie się do konkretnej grupy odbiorczej, do których chcą dotrzeć odpowiedni sprzedawcy. Współpracuje z nimi prowadząc własną działalność gospodarczą bądź na podstawie umowy o dzieło czy zlecenie. Jak widać nie wszystkie reklamy muszą być dla odbiorcy czymś męczącym, czasem wchodząc na odpowiednią stronę możemy znaleźć reklamę czegoś, co nas naprawdę zainteresuje i nam się przyda.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here