Skuteczność reklamy w Google jest niepodważalna. Google jako najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie stanowi główne narzędzie szukania rzeczy w internecie, a także udostępnia inne przydatne narzędzia takie jak, arkusze kalkulacyjne, dokumenty, prezentacje, ankiety i wiele innych. Dlatego wiele firm decyduje się zainwestować w reklamy właśnie tam. Ile kosztuje reklama w Google?
Znajdziemy tam szeroki wybór, jeśli chodzi o formy reklamowania się. Każdy, kto posiada konto w Google może rozpocząć taką kampanię reklamową przy użyciu ich narzędzi. Jednak kluczowym aspektem jest tutaj znajomość podstaw reklamy i marketingu, bez których prowadzenie kampanii może okazać się niemożliwe lub skończyć się nie tak jak założono. Dla wielu zainteresowanych Google stworzyło specjalne kursy i materiały pokazujące jak skutecznie przeprowadzać kampanie oraz mieć jak najwyższy współczynnik zwrotu z inwestycji. W razie, gdyby przedsiębiorcom zależało na czasie możliwe jest też wykorzystanie przy tworzeniu i modyfikacji kampanii partnerów Google posiadających odpowiedni certyfikat. Czyli inaczej agencji, które znają się na reklamie i prowadzaniu kampanii oraz mają w tym duże doświadczenie i specjalistyczną wiedzę z tego zakresu. Wszystko to ma miejsce przy aprobacie Google, który certyfikaty daje tylko wybranym firmom. Wybór odpowiedniej to równie ważny punkt i element całego przedsięwzięcia, jeśli nie kluczowy. Od tego wyboru zależeć będzie, czy kampania odniesie sukces i da oczekiwane rezultaty. Tworząc reklamy w Google AdWords mamy do wyboru sieć reklamową, sieć wyszukiwania, reklamę video, reklamę produktu i remarketing. Ten ostatni element to bardzo popularny zabieg wykorzystywany przez agencje. A za wszystkim stoją popularne ciasteczka, o których informacje widzimy na każdej odwiedzanej przez nas stronie. Ciasteczka są zapisywane w przeglądarce internetowej, której używa internauta. Przez to automatycznie staje się on kolejnym na liście remarketingowej. Te osoby po odwiedzeniu jakiejś strony np. witryny jakiegoś sklepu internetowego, będą spotykać na kolejnych stronach w formie banerów różnego formatu reklamy tych samych produktów, które jeszcze niedawno oglądali. W ten sposób przeglądając sklepy internetowe z np. sprzętem sportowym zastanawiając się nad zakupem nart, przez kolejne dni będziemy widzieć te same narty podczas przeglądania innych stron. Tak właśnie działają ciasteczka i tak właśnie firmy ciągle przypominają o zakupach. Jeśli ktoś się wahał nad wyborem może to znacznie przyczynić się do wyboru danego produktu. Reklamy w narzędziu, jakim jest AdWords to reklamy polegające na kliknięciu daną reklamę. Czyli za każde jednorazowe kliknięcie trzeba zapłacić. Budżet ustalany jest z góry. Czyli im większy budżet tym możliwych jest więcej kliknięć. Cena pojedynczej reklamy ustala się poprzez licytację między przedsiębiorstwami. Chodzi tu głównie o słowa kluczowe lub razy kluczowe, którymi zainteresowanych jest kilka firm i to one decydują o ich cenie poprzez przeprowadzenie licytacji.