Chcąc osiągnąć cel, którym jest zwiększeniem ilości odwiedź na swojej stronie internetowej, należy podjąć kilka niezbędnych kroków, które okażą się bezcenne. Jednym z takich elementów jest pozycjonowanie stron internetowych. Najpierw jednak należy dogłębnie przeanalizować cechy charakterystyczne tej dziedziny, aby być świadomym wszystkich możliwości. Czym jest pozycjonowanie stron internetowych? To szeroko pojęte działania w obrębie wyszukiwarki internetowej, których głównym celem jest przyciągnięcie na stronę coraz większą liczbę internautów. Pozycjonowanie często sposobem funkcjonowania narusza zasady wytyczone przez wyszukiwarkę, dlatego proces ten należy przeprowadzać niezwykle ostrożnie. W innym przypadku należy liczyć się z przykrymi konsekwencjami, w postaci choćby nawet usunięcia strony z wyników indeksowania strony w danej wyszukiwarce. W praktyce taka kara nałożona na stronę oznacza spadek odwiedzin niemal do zera. Proces pozycjonowania w przeważającej części warunków towarzyszy przeprowadzanej na szerszą skalę kampanii SEO.
Pozycjonowanie korzysta z wielu narzędzi. Korzystają z nich przedsiębiorstwa z różnych branży. Pozycjonerzy skupiają się na promowaniu poszczególnych fraz, słów kluczowych wpisywanych przez internautów w celu znalezienia przez nich informacji na dany temat. Pozycjonerzy prowadzą więc szczegółowe statystyki na temat częstotliwości odwiedzin na podstawie danej frazy. Im jest ona bardziej popularna, tym trudniej się pod nią pozycjonować, ponieważ konkurencja automatycznie wzrasta. Jest to również droższe z punktu widzenia ekonomicznego.
Proces pozycjonowania opiera się w dużej mierze na optymalizacji strony internetowej. Jeżeli jest ona stworzona według wytycznych wyszukiwarek, istnieje większe prawdopodobieństwo, że zyska ona uznanie w oczach robotów indeksujących odpowiedzialnych za ustalanie rankingów. Zamieszczenie specjalnych znaczników, usunięcie zbędnych elementów sprawia, że strona staje się bardziej wydajna i jednocześnie łatwiejsza do badania przez narzędzie wyszukiwarek.
Zawartość strony także ma znaczenie, ponieważ strony zawierające merytoryczne treści są bardziej wiarygodne, dlatego z biegiem czasu systematycznie pną się w górę w pozycjach wyszukiwania.
Kolejnym elementem pozycjonowania jest katalogowanie strony. W Internecie znajdziemy specjalne katalogi, na których można zostawiać krótkie wizytówki wybranej strony internetowej. Najlepsze są do tego celu katalogi charakteryzujące się wysokim poziomem zaufania wyszukiwarek. Z reguły są one płatne, ponieważ są one administrowane pod kątem jakości. Płacąc z wpis do nich otrzymujemy jednak gwarancję wysokiej jakości oraz dobre sąsiedztwo strony, która znajduje się w towarzystwie najlepszych stron.
Pozycjonowanie strony to proces wymagający cierpliwości oraz wyczucia. Zbyt intensywne działanie zostanie przyjęte nieprzychylnie. Storna zostanie zbanowana i szybko nie może wrócić do indeksowania. Dla strony oznacza to w praktyce brak egzystencji w Internecie i stratę popularności na długi czas.