Rynek kosmetyków od zawsze był otwarty na innowacje w kwestii opakowań. Głównym celem opakowań kosmetycznych jest ochrona produktu znajdującego się w środku przed wpływami zewnętrznymi, przed uszkodzeniami fizycznymi podczas transportu, ale także sprostanie wymogom klientów.
We współczesnym przemyśle kosmetycznym panuje tendencja stosowania opakowań zapewniających długi okres przydatności i łatwą aplikację produktu. Takie są najistotniejsze wymagania klientów i one skłoniły producentów do skupienia się na innowacyjnych opakowaniach kosmetycznych. Jednym z lepszych rozwiązaniem okazało się opakowanie typu airless kosmetyczny.
Czym są opakowania airless do kosmetyków?
Pojemniki airless są rodzajem funkcjonalnego opakowania, które sukcesywnie powiększa swój udział na rynku opakowań. Jest to odporna na warunki atmosferyczne butelka bezciśnieniowa z ręcznym dozownikiem, który zapobiega przedostawaniu się powietrza do pojemnika. Airless mają prostą, ale bardzo funkcjonalną budowę i równie prosty i wydajny sposób działania. Składają się z butelki, plastikowego tłoka wewnątrz oraz głowicy pompki na szyjce butelki. Po naciśnięciu pompki tłok porusza się w górę wewnątrz butelki i wypycha zawartość przez otwór w pompce.
Zawrotna kariera innowacyjnego pojemnika
Opakowania airless do kosmetyków są łatwe w obsłudze i charakteryzuje się precyzyjnym i stałym dozowaniem. System airless był stosowany na rynku kosmetycznym od wielu lat. Początkowo używany był do pakowania past do zębów, ale szybko zaczęto dystrybuować w nich droższe kosmetyki, szczególnie te narażone na utlenianie. Pod koniec lat 90. opakowanie weszło do masowego użytku i na dobre zagościło na rynku kosmetycznym. Co roku globalna sprzedaż opakowań airless wzrasta o 10%, główny klucz rozwoju tego rozwiązania jest bezpośrednio związany z łatwością obsługi i niezawodnymi funkcjami.
Zalety opakowań airless do kosmetyków
Główne zalety takiego opakowania to pełna ochrona przed możliwymi zanieczyszczeniami, takimi jak alergeny, zanieczyszczenia mechaniczne, czy drobnoustroje. Wśród wielu atutów opakowania należy także wymienić:
- Zawartość butelki zachowuje dłuższy okres przydatności, gdy nie ma kontaktu z powietrzem.
- Butelka nie musi stać pionowo, aby wypompować zawartość. Ta cecha bardzo sprawdza się np. w podróży.
- Dzięki skutecznemu systemowi wypychania zawartości znajdującej się wewnątrz każdy produkt zużywany jest do końca, zachowując swoje właściwości.
- Niektóre z pojemników airless mogą być napełniane wielokrotnie, dlatego należy docenić ich proekologiczne znaczenie.