Marketing to przede wszystkim różnego rodzaju reklama. Zatem, chcąc odpowiedzieć na pytanie czym jest marketing internetowy warto przede wszystkim wspomnieć o tym, jakiego rodzaju formy reklamy można z powodzeniem stosować w Internecie.
Co więcej należy zauważyć, że reklama stanowi na dzień dzisiejszy praktycznie zupełnie nieodzowną część naszego życia. Nie ma praktycznie szans na to, aby od niej uciec – nawet pomimo naszych najszczerszych chęci. Reklama jest wszechobecna – można ją odnaleźć zarówno w prasie, radiu, telewizji, poza domem, czy też na billboardach zamieszczanych na ulicy czy poza miastem. Co za tym idzie reklama atakuje nas z każdej strony i pomimo obojętności społeczeństwa ich przekaz podprogowy i tak sprawdza się na tyle skutecznie, że ludzie właściwie kojarzą reklamowane marki lub produkty. Sprawa ta wygląda podobnie w Internecie. To zdecydowanie najprężniej rozwijające się współcześnie medium, na chwilę obecną dominuje w kwestii różnego rodzaju reklam. Nic w tym dziwnego, jeśli weźmiemy pod uwagę olbrzymią grupę docelową – Internautów. Między innymi, jeśli ktoś odwiedza stronę o tematyce sportu, to z pewnością zdecydowanie bardziej zaciekawi go wyświetlana reklama ubrań sportowych niż np. usługi finansowe. Warto zauważyć, że formy reklamy internetowej są różnorakie. Można do nich zaliczyć między innymi:
1. Reklama w usłudze Google AdWords.
2. Reklama w usłudze Google Merchant Center (polskim odpowiednikiem jest Google Zakupy).
3. Pozycjonowanie SEO.
4. Blog firmowy.
5. E-mail marketing.
6. Media społecznościowe.
7. Reklama banerowa.
8. Content marketing.
9. Marketing szeptany.
Zatem, jak widać możliwości jest naprawdę wiele, a Internet jest bardzo wdzięcznym medium do prowadzenia reklamy, ponieważ w łatwy sposób w jednej chwili dzięki niemu można trafić do ogromnej grupy odbiorców na całym świecie. Ponadto medium jakim jest Internet pozwala naprawdę skutecznie i tanio reklamować oferowane przez nas wyroby lub usługi.
Firmy coraz częściej sięgają po tę formę marketingu nie tylko w związku z wymienionymi już zaletami tego rodzaju reklamy, ale również w związku z łatwością wprowadzenia go w życie i coraz większą popularnością samego Internetu.
Inne zalety tego rodzaju reklamy to między innymi to, że daje ona szansę na nawiązanie obustronnego kontaktu z odbiorcami. Można tym samym naprawdę dokładnie zmierzyć jej skuteczność. Co więcej czas, w którym nasz klient może mieć kontakt z reklamą online jest praktycznie zupełnie nieograniczony. W związku z czym umiejętne korzystanie z tego nowego, potężnego narzędzia marketingowego, jakim jest właśnie Internet można przeprowadzić naprawdę wszechstronną kampanię internetową nie gorzej niż duże, światowe koncerny, odważnie wkraczając do internetu i wciągając w swoją wirtualną przestrzeń wszystkich swoich obecnych i potencjalnych konsumentów.
Internet to ogromna przestrzeń, która stwarza wiele szans również dla rozwoju marketingu i różnorakich form prowadzenia reklamy – trzeba jedynie wsłuchać się dobrze w potrzeby jego użytkowników.