Początkujący przedsiębiorca chcący zdobywać nowych klientów muszą inwestować w reklamę, ponieważ bez tego potencjalny odbiorca nie będzie w stanie poznać marki dopiero wchodzącej na rynek. Jest to kluczowe, ponieważ tylko tak marka będzie w stanie na stałe zadomowić się na rynkach wymagających bycia konkurencyjnym. Jedną z opcji, która powinna być brana pod uwagę jest reklama w Internecie. Za skorzystaniem z takiego wyboru przemawia kilka argumentów. Za najważniejszy należy uznać kwestie finansowe oraz możliwość dotarcia z przekazem do ogromnej grupy odbiorców. Internet nie zna przecież granic, to ogromna społeczność generująca ogromny potencjał, z którego warto skorzystać.
Jak skutecznie reklamować się w Internecie? To domena ludzi mających doświadczenie w tego rodzaju działalności i odznaczający się dużym poziomem kreatywności. W kampaniach reklamowych liczą się przede wszystkim doskonałe pomysły, które potrafią zakorzenić się na dłużej w oczach potencjalnych nabywców oraz klientów. Nieszablonowe rozwiązania najskuteczniej docierają do świadomości klientów. Skuteczne reklamowanie się w Internecie polega na przykład na przygotowaniu dobrze funkcjonującej strony internetowej, która okaże się przystępna z punktu widzenia każdego internauty. Przygotowanie strony internetowej powinniśmy zlecać specjalistom, którzy zawsze są na bieżąco ze wszystkimi trendami. Do ich zadań należeć będzie przygotowanie przyjemnej dla oka oprawy graficznej oraz do odpowiedniego rozmieszczenia poszczególnych podstron. Zapewnienie instynktownej nawigacji to jedno z głównych zadań, które musi być uważne za priorytetowe. Strona powinna być też perfekcyjnie przygotowana od strony technicznej, ponieważ ma to kolosalne znaczenie dla jej pozycji w wyszukiwarkach typu Google. Odgrywa to istotną rolę, ponieważ internauci jak podają statystyki, najczęściej odwiedzają te strony, które pojawiają się na najwyższych pozycjach. Największe sklepy oraz korporacje zatrudniają specjalistów, którzy mogą wpływać na pozycję strony. Realizowaniem takich usług zajmują się przede wszystkim agencje interaktywne. Specjalizują się one w prowadzeniu kampanii Adwords. One wpływają na wzrost notowań strony u poszczególnych wyszukiwarek.
Obecność na portalach społecznościowych jest też kluczowa dla pozyskiwania klientów. Posiadając własny fanpage, firma może w przystępny sposób przekazywać informacje na temat swoich produktów oraz wydarzeń, które odbywają się wokół niej. Tym sposobem potencjalnych klient ma świadomość tego, kto personalnie świadczy dane osoby, przedsiębiorstwo przestaje być dla niego anonimowe. Dowiedziono już dawno, że współpraca oraz przede wszystkim zaufanie jest budowane na linii personalnych kontaktów, dlatego warto w ten sposób przełamywać barierę anonimowości. Kampanie prowadzone w sieciach społecznościowych nie mogą być prowadzone w sposób nachalny, ponieważ wtedy powodują odwrotny skutek. Kampanie prowadzi się w zamyśle długofalowej strategii. Trzeba zachować wtedy wyczucie i dobry smak.