Ostatnimi czasy wraz z rozwojem internetu i wzrostu popularności marketingu w internie oraz reklamowania swojej firmy w sieci możemy znaleźć informacje o marketingu treści. Content marketing co to jest?
Jest to strategia, która ma na celu dotarcie do klientów i wzbudzenie ich zainteresowania na tyle, by stali się stałymi klientami. Dzieje się to przy pomocy atrakcyjnych i unikalnych wpisów, postów, kierowanych do wcześniej ustalonych segmentów. Muszą one stanowić i spełniać strategię informowania o marce, przy równoczesnych działaniach mających na celu zaspokojenie potrzeb konsumentów. Content marketing jest elementem strategii inbound marketing, który sprawia, że klient może bez większych problemów odnaleźć w Internecie reklamy treści, które są dla niego ciekawe. Marketing związany z treścią jest kluczem do tworzenia i kreowania wizerunku danej firmy w społeczeństwie. Dzięki niemu firma może stać się znana wśród konsumentów lub nawet bardzo popularna. Dzieje się to zaskakująco bez udziału nazwy lub przy minimalnym udziale nazwy firmy w omawianych treściach. Ten rodzaj marketingu ma na celu również promowanie tego co oferuje dana firma, ale głównym i najbardziej istotnym jego celem jest interakcja z klientem. Firma przekazuje mu treści, które są ciekawe i wnoszą dość dużą wartość w życie odbiorcy. W ten sposób firma może być postrzegana jako ekspert w swojej dziedzinie, który oprócz produkcji i sprzedaży dóbr jest skłonny i na bieżąco udostępnia klientom materiały, czyli poniekąd swoją wiedzę. Firma musi mieć na uwadze, ze im większe jest grono odbiorców tych treści, tym lepiej dla nich. Bo po dzięki temu grono klientów może być sukcesywnie poszerzane, a wizerunek stawać się coraz lepszy i coraz bardziej pozytywny, zachęcając klienta dodatkowo do jak najczęstszych interakcji z firmą. Inną równie ważna kwestią jest wybór sposobów w jaki dana wiedza będzie „transportowana” do klientów. Do takich sposobów możemy zaliczyć między innymi artykuły różnego rodzaju, blogi, zdjęcia, pliki video czy infografiki. Przy ich użyciu firma jest w stanie przekonać do siebie duża ilość konsumentów. W tym wszystkim nie można zapomnieć również o promocji tych treści. Jak inaczej odbiorca może się o nich dowiedzieć, skoro nie informujemy go o nich? Jak już zdecydujemy się na komunikację marketingową musimy przed rozpoczęciem działań dokładnie zbadać rynek i jego potrzeby oraz poznać jaka jest nasza docelowa grupa odbiorców. Da nam to szanse na dokładne dopasowanie działań i instrumentów jakimi trzeba będzie oddziaływać na potencjalnych konsumentów by uzyskać ich zainteresowanie na dłużej i przekonać ich o wartościach jakie oferuje firma. Do sposobów promocji zaliczyć możemy frazy kluczowe których używanie popularne jest procesie pozycjonowania strony internetowej, użycie do tego portali społecznościowych i publikowanie tam postów nawiązujących do treści z linkiem do pełnych wersji, czy wysyłanie do zainteresowanych wiadomości poprzez skrzynkę mailową i tym samym bezpośrednie ich o tym informowanie.